Geheugenkaartjes

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
ProperPictures
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Geheugenkaartjes

Bericht door ProperPictures » ma 26 apr 2010, 07:08

Ik ben op onderzoek naar een snellere CF kaart voor mijn Canon EOS 5D II.
De kaart hoeft qua capaciteit niet groter te zijn dan 2 of 4 gb, maar qua kosten zou het prettig zijn als het niet te gek werd. Ik ben vooral benieuwd of mensen ervaringen hebben met andere merken zoals bijvoorbeeld Transcend.

Ik heb overigens nu de "standaard" Sandisk 2gb kaartjes

Bedankt alvast

timosterrenkunde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Geheugenkaartjes

Bericht door timosterrenkunde » ma 26 apr 2010, 17:54

wat bedoel je met de standaard (zijn dat die blauwe)???

ik werk al jaren met sandisk, zijn zeer goede kaarten (hebben zelfs een rit in de wasmachine overleeft!!)

als ik jouw was zou ik gaan voor een snelle kaart van Sandisk bijv de nieuwe 30 of 60mb/s prijzen liggen rond de 30 en 60 euro voor de 8GB versie. (begint bij 4GB)

snelle kaarten van een laag aantal GB wordt niet meer gemaakt!!!!
de snelle sandisk 90MB/s begint bij 16GB!!

Waarom maar zo weinig GB? schiet je in JPG anders zou een 4GB kaart naar iets van 100 foto's vol zitten.

ProperPictures

Bericht door ProperPictures » ma 26 apr 2010, 21:18

Hi Timo

Ja, ik bedoel die blauwe.

Ik schiet bijna altijd in RAW, alleen voor sportopdrachten gebruik ik jpg.
Over het algemeen is 2gb voor mij voldoende per dag, ik werk veel voor de krant en dan schiet ik echt nog steeds geen 100 foto's per dag. Ik heb trouwens 4 kaartjes van 2gb, dus ruim voldoende.

Maar ik heb er geen probleem mee om groter te gaan hoor.

Dank voor je input!

Elja
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Elja » za 01 mei 2010, 13:30

Ik heb een aantal SanDisk kaartjes, een aantal Kingston en een ATP die ik gebruik bij mijn 5D mark II.
Die bevallen me allemaal uitstekend. Ook bij video opname werken ze prima.

Die Kingston Elite Pro's waren ook nog eens erg goedkoop.
Voor zo'n 25 euro heb je een 8 gigabyte versie.

Prijzen kun je ook goed hier vergelijken:
http://tweakers.net/pricewatch

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

Plaats reactie