Geheel witte achtergrond in studio

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
kijk
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Geheel witte achtergrond in studio

Bericht door kijk » do 07 apr 2011, 19:44

Hallo,

ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik stel de vraag toch maar...

In mijn garage heb ik een eigen fotostudio, welke overigens nog in opbouw is. Nu ben ik in eerste instantie vooral met een witte achtergrond foto's aan het maken.

Bij portretten lukt dit al vrij aardig en krijg ik de achtergrond egaal wit. Wanneer ik echter fullbody ga schieten en dus ook de vloer egaal wit moet zijn lukt me dit niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar de totale achtergrond en vloer wit krijgen is me nog niet gelukt.

Heeft iemand een goede tip voor me?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

timosterrenkunde
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Geheel witte achtergrond in studio

Bericht door timosterrenkunde » vr 08 apr 2011, 18:01

studie fotografie is niet mijn ding.
maar even een vraag, wat voor matriaal gebruik je (flitsers)?

heb je ook een aparte flister om j e achtergrond uit te lichten?

martinphili

Bericht door martinphili » vr 08 apr 2011, 18:19

De vloer is voor mij ook altijd een hindernis. Twee flitskoppen voor de achtergrond en eentje met een flinke softbox voor het model kunnen ook niet voorkomen dat de vloer een grijze tint vertoont.
Maar ik heb er wel iets op gevonden :)
In Photoshop veeg ik even over de vloer heen met het 'Tegenhouden' gereedschap, ingesteld op 'Hooglichten'.
In een Engelstalige uitvoering zou dat dan volgens mij het 'Dodge' gereedschap zijn.
Ik pas het wel altijd toe in een aparte laag, als ik per ongeluk over het model heen veeg kan ik dat met een laagmasker wel weer corrigeren. Soms is het ook fijner om de dekking (plaatselijk) iets te verminderen om toch nog het idee te houden dat het model op de vloer staat en niet geplakt is op een wit vel papier :)

annoh

Bericht door annoh » za 09 apr 2011, 09:13

Ik gebruik in mijn studio geen wit papier voor ondergrond en achtergrond maar wit zeil. (en ook zwart zeil) Is bevestigd op een regenpijp en op die manier kan ik het oprollen.

Om de ondergrond zo wit mogelijk te maken plaats ik soms een softbox wat hoog en dan gericht naar benden toe.
Workshops portretfotografie en fotobewerking, fotoweken in Frankrijk en Friesland: http://www.annohuidekoper.nl

Plaats reactie