slave-functie flitsset

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
danielsl
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

slave-functie flitsset

Bericht door danielsl » do 10 dec 2009, 11:49

Ik heb net een flitsset van Linkstar aangeschaft.

Ik ben nu aan het testen of alles naar behoren werkt. Maar het valt me wel op dat de ene flitser wel beter werkt als slave-flitser dan de ander met misfires als gevolg. Is dit normaal of hangen jullie sowieso aan elke flitser een receiver, zodat dit probleem is opgelost?

Zit nog binnen mijn 7-dagen periode, dus kan hem nog als rma terugsturen. Voor de rest werkt hij perfect

ioHpeiH
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: slave-functie flitsset

Bericht door ioHpeiH » do 10 dec 2009, 13:49

De slavefunctie moet natuurlijk wel gewoon werken. Als je de camera gewoon (ouderwets) met een kabel aan de 1 flitser hangt moet de slave ook werken.

Kan het zijn dat je de slave flitser zo hebt opgesteld dat die de flits van de andere flitser niet "ziet" ?

danielsl

Bericht door danielsl » do 10 dec 2009, 14:07

ik had de flitsers zo opgesteld dat ze 2 meter van elkaar afstonden met elkaar in zicht.
En in die opstelling gaan ze niet altijd af. Remote-knoppen op beide flitsers staan ingeschakeld.

Hang ik aan beide flitsers een receiver, dan werkt het feilloos

Elja
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Elja » do 10 dec 2009, 20:19

Als je toch twee recievers hebt zou ik me er verder ook niet te druk over maken. :)
Misfires heb ik ook wel vaker als ik de tweede (of derde, etc) flitser in de slavestand gebruikt. Dat signaal wordt toch al snel verstoord blijkbaar.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio

danielsl

Bericht door danielsl » do 10 dec 2009, 20:37

Dan ga ik me er niet druk over maken ;)

Om de hele zooi weer terug te sturen , is me ook weer teveel gedoe

Plaats reactie