Lightroom tijdschrift bestaat dat?

Werken met Adobe Photoshop Lightroom.
Deel tips en trucs!

Lightroom tijdschrift bestaat dat?

Berichtdoor jean-marie » za 18 feb 2012, 20:55

Dag, Ik zie de schappen altijd vol liggen met Photoshop tijdschriften, maar heb nog nooit een Lightroom tijdschrift gezien. Weet iemand of er een Lightroom tijdschrift bestaat.
Hartelijke groet,

Jean-Marie Willems
jean-marie

Re: Lightroom tijdschrift bestaat dat?

Berichtdoor Elja » ma 20 feb 2012, 11:52

Goede vraag!
Zover ik weet bestaan ze niet.

Wellicht een gat in de markt. :)

Mocht je er nog een vinden, laat het vooral even weten hier.

Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Photofacts.net; blog about photography..
Elja Trum Fotografie; portfolio
Elja
Beheerder

Berichtdoor timosterrenkunde » di 21 feb 2012, 15:32

De rede dat er volgens mij geen tijdschrift bestaat is dat de functies in LR te beperkt zijn. ten op zichte van PS.

LR is een redelijk eenvoudig programma, waar je alleen met wat standaard parameters kan werken (schuif balken).
terwijl je in PS met lagen kan werken wat het allemaal wat ingewikkelde maakt.

Er zijn trouwens wel een lading goede boeken over LR vooral van scott kleby
Nikon D300s | 14-24 2.8 | 70-200 2.8 vr2 | 16-85 VR 3.5-5.6 | 50mm 1.4 | 35mm 1.8 | SB-800 | en nog meer,
http://www.timoernst.nl
timosterrenkunde

Berichtdoor reinoud » di 21 feb 2012, 20:26

timosterrenkunde schreef:LR is een redelijk eenvoudig programma, waar je alleen met wat standaard parameters kan werken (schuif balken).
terwijl je in PS met lagen kan werken wat het allemaal wat ingewikkelde maakt.

LR doet hele andere dingen dan PS. Maar alleen met schuiven werken is het echt niet. Je kunt allerlei lokale edits doen.
Ik wil niet zeggen dat LR simpeler is dan PS.
reinoud

Berichtdoor mrawie » di 28 feb 2012, 18:41

Er is een hele leuke site met artikelen en video workshops over LightRoom. Kijk eens naar: http://jkost.com/lightroom.html
Deze Julieanne Kost noemt zichzelf "Senior Digital Imaging Evangelist" en geeft inspirerende en makkelijk te volgen tips en truuks voor Adobe Photoshop and Lightroom.
mrawie
mrawie

Berichtdoor dushi » vr 08 feb 2013, 02:56

Ja, sinds januari bestaat een dergelijk tijdschrift, zij het alleen via een ap op je iPad.
Lightroom magazine: The Adobe Photoshop How-to magazine, from Scott Kelby and the National Association of Photoshop Professionals, is where you'll find columns and feature articles from the industry’s top experts on Adobe Photoshop Lightroom.
https://itunes.apple.com/us/app/lightro ... 30943?mt=8
dushi

Berichtdoor Vento » di 12 feb 2013, 15:53

Lightroom en Scotts Kelby,

Op de vraag of er een tijdschrift was over LR, wordt er ook verwezen naar het boek Lightroom 3 van Scotts Kelby. Ik heb dit boek ongeveer een jaar geleden gekocht en ben er niet enthousiast over. Het is typisch een boek geschreven door een professional en alleen te begrijpen door lezers die alles al weten, en dit boek dus niet nodig hebben. Een week geleden heb ik Lightroom 4 ontmaskerd gekocht van Piet van den Eynde. Dit boek is een verademing, alles wordt bijzonderduidelijk uitgelegd. Ik leer nu dingen die ik in het boek van Scotts Kelby nooit gevonden heb, of misschien nooit begrepen heb. Ik denk dat wanneer je dit boek hebt gekocht, je weinig behoefte meer zult hebben aan een LR tijdschrift.
Vento

Berichtdoor mrenard » di 12 feb 2013, 18:51

Op youtube staan veel filmpjes over lightroom. Spreekt iemands wijze van presenteren je aan kan je een abonnement nemen. Je kan ook op specifiek onderwerp zoeken. Bevalt mij goed.

Mvg. M.Renard
mrenard

Keer terug naar Lightroom