Hulp bij Pixelmator

Bespreek andere handige software en plugins die het bewerken of tonen van foto's gemakkelijker maken.
Plaats reactie
Zoeker

Hulp bij Pixelmator

Bericht door Zoeker » ma 24 jul 2017, 13:49

Wie kan mij helpen met het foto bewerkingsprogramma Pixelmator? Er zijn voldoende tutorials te vinden, maar die zijn in het Engels waar ik niet zo goed in ben of staan als filmpje op You tube. Dat laatste gaat mij te snel.

Rob_Lisse

Re: Hulp bij Pixelmator

Bericht door Rob_Lisse » di 01 aug 2017, 16:41

Er is op dit moment nog geen handleiding van Pixelmator in het Nederlands. Wel is er bij Bol.com een handleiding te koop in het Duits.
Zelf gebruik ik als hoofdprogramma Lightroom en alleen wanneer ik lagen nodig heb, exporteer ik een foto naar Pixelmator. Mijn aanvankelijke bezwaar bij gebruik van Pixelmator was dat het programma uit een aantal losse vensters bestaat. Ik heb dat weten te ondervangen door de app "HazeOver". Dit legt een in kleur en transparantie instelbare laag onder de actieve app Pixelmator waardoor je beter ziet waar je mee bezig bent.
Wanneer je concreet aangeeft welke handeling je zoekt dan wil ik proberen je op weg te helpen.

Zoeker

Bericht door Zoeker » di 01 aug 2017, 17:53

Bedankt voor je reactie. Naar aanleiding van een tip van iemand heb ik een goede oplossing gevonden. Daar ik niet zo goed ben in het Engels kopieer ik de tekst uit You tube, diverse tutorials enz naar Google translator die dan de tekst vertaald. Ik kan mij hier goed mee helpen al blijf ik het jammer vinden dat er geen Nederlandse handleiding bestaat. Mocht ik echter met een specifiek gedeelte vast lopen dan zal ik niet schromen je dat via deze site te laten weten,

Rob_Lisse

Bericht door Rob_Lisse » di 01 aug 2017, 18:41

Succes

Digitist

Bericht door Digitist » di 05 sep 2017, 14:36

Weliswaar in het Engels, maar ik vermoed dat het desondanks goed is te volgen.

Niet gratis, maar een trial van 30 dagen moet te doen zijn

https://www.lynda.com/Pixelmator-tutori ... 178-2.html

Plaats reactie