Hi

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ine
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Hi

Bericht door Ine » di 10 sep 2013, 12:49

Hi, ik ben Ine.
Fotografeer sinds 3 jaar.
Heb nogal wat vragen mbt fotografie.
Ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
Enne, misschien heb ik ook wel antwoorden...
;) Ine

reinoud
Contacteer:

Re: Hi

Bericht door reinoud » di 10 sep 2013, 20:07

welkom! kom maar op met je vragen!

Ine
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Ine » di 10 sep 2013, 20:33

Ha Reinoud, leuk zo'n uitnodiging.
Vraag 1.
Ik heb op mijn computer PhotoshopCS5 en Lightroom 3 met een studenten licentie en zo nog wat programma's zoals wat Nik software.
Die computer is daarmee overbelast en de harde schijf loopt vol.
Ik wil nu een nieuwe wat betere aanschaffen met voldoende geheugen en een flinke harde schijf.
Cs5, LR en Nik staan op dvd. Kan ik die programma's opnieuw installeren op een nieuwe computer? Alvast dank voor je antwoord mvrgr Ine

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » di 10 sep 2013, 20:42

Installatie hoort geen probleem te zijn. Je kunt de bestanden ook downloaden van Internet. Zorg wel even dat je de licentiecodes bij de hand hebt, daar wordt om gevraagd als je de programma's voor de eerste keer opstart.

Je moet voor Lightroom ook natuurlijk nog alle fotobestanden, de Lightroom database en je plugins overzetten. Maar als je een nieuwe computer hebt, is het natuurlijk geen probleem want dan kun je de oude nog een tijdje bewaren tot je zeker weet dat alles werkt.

(overigens: het is het makkelijkst om 1 vraag per onderwerp te houden, dus een voor een volgende vraag een nieuw draadje openen)

rob dijkstra
Contacteer:

Bericht door rob dijkstra » wo 18 jun 2014, 09:44

Hallo Ine,

je zou ook kunnen kijken naar een stukje 'simplificering': Photoshop Elements is best een krachtig programma dat snel te leren is en eigenlijk alles kan dat je als hobbyfotograaf gebruikt. Het is duidelijk lichter als PS en kan veel meer (op montagegebied) dan Lightroom.
Misschien een goede heroverweging?

Groet, Rob
ROB DIJKSTRA | Fotografie en Trainingen
de Kerspel 3
6932 AK Westervoort
www.robdijkstra.nl (huwelijksfotografie)
www.robdijkstra-fotografie.nl (bedrijfsfotografie)
www.websitebinnen2weken.nl (webdesign)
www.foto-excursies.nl (de naam zegt alles...)

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » wo 18 jun 2014, 09:48

Lightroom en Photoshop zijn verschillende programma's met verschillende doelen. Ze zijn geen vervanging voor elkaar maar aanvullingen op elkaar.

Plaats reactie