hallo iedereen

Nieuw op Phototalk?
Stel je in dit forum even voor aan de rest van de Phototalkers..
Plaats reactie
freesoul

hallo iedereen

Bericht door freesoul » vr 02 dec 2016, 18:32

Hallo iedereen.
Zoals je ziet ben ik hier op dit forum volledig nieuw, ik ken deze website al een tijdje en volg dus ook de leuke tips.
Ik ben al ruime tijd met fotografie bezig, sinds ik nu avondschool volg heb ik al heel veel bij geleerd, daarom volg je dan ook avondschool, maar je leert er dan ook een beetje van alles, sommige dingen liggen me niet, sommige dingen wel.
Portret fotografie doe ik minder graag, waarschijnlijk omdat ik er eigenlijk geen ervaring mee heb. Wel hou ik enorm van de natuur, landschappen, bomen, bloemen, planten, dieren en andere dingen, als ik alleen ergens in een mooi landschap sta kom ik pas echt tot rust.
In een stad waar veel mensen lopen ben ik dan niet op mijn gemak, omdat ik minder vertrouwen heb in mezelf waarschijnlijk, in de avond les gaan we dikwijls naar een plaats in de stad, maar op een maandagavond is er geen grote drukte en zijn er nog mensen van mijn groep rond me.
Ik heb nu heel recent lightroom gekocht, lightroom 6 omdat ik daar heb mee leren werken in de avondles. Kleine stapjes maar ik heb het gevoel dat ik nog heel veel moet leren.
Ik ben ook op een Belgisch forum over fotografie maar daar voel ik me dan ook niet op mijn plaats, ik ben minder ervaren en minder goed als de rest.
Ik hoop hier veel te leren en wat vertrouwen op te doen.

primefoto

Re: hallo iedereen

Bericht door primefoto » di 10 jan 2017, 20:33

Nou een heel verhaal Freesoul,

Er valt genoeg te lezen, daar zal het niet aan liggen.
Fotograferen is een proces dat je met de tijd laat door ontwikkelen in kennis, vaardigheden en gevoel.
Dat jij je onder de mensen nog niet geweldig op je gemak voelt is niet erg. Dat wordt minder naar mate je het vaker doet. Een mooie uitdaging is dan straatfotografie. Misschien kun je een workshop straatfotografie gaan doen. Dat kan je helpen om je over de angst voor de reactie van mensen heen te komen. Besef dat het niet uitmaakt wat een ander van je vindt en weet dat je niets verkeert doet. ;)
Er zijn geen regels voor goede foto's, er zijn alleen goede foto's. Ansel Adams
FLICKR

Plaats reactie