Reiniging lenzen (van binnen) - adres gezocht

Er zijn honderden verschillende objectieven te koop die behoorlijk kunnen verschillen in kwaliteit. Bespreek hier welk objectief jij nodig hebt..
Plaats reactie
Roland

Reiniging lenzen (van binnen) - adres gezocht

Bericht door Roland » wo 13 sep 2017, 09:44

Goedemiddag allen,
2 lenzen van me moeten van binnen gereinigd worden.
De EF 24-105 L heeft na vele duizenden keren in- en uitschuiven nu toch echt teveel stof naar binnen gezogen.
De EF 16-35 L heeft sinds kort een lichte aanslag/zweem in een hoek op het voorste binnenste lensdeel. Het lijkt geen vocht...

Beide probleempjes zijn zichtbaar op foto's en dat bevalt me niet. Ik wil het snel verholpen hebben.
Heeft u wellicht goede ervaringen met een accuraat en snel werkend bedrijf of persoon ?
Het mag ook een particulier zijn die mijn lenzen 'open kan maken' en schoon kan maken.
Zonder de calibratie te verstoren natuurlijk, ze moeten wel scherp blijven.

Ik hoor graag van u, voorbaat dank voor een reactie.

Roland

Re: Reiniging lenzen (van binnen) - adres gezocht

Bericht door Roland » do 14 sep 2017, 09:23

Ik heb mezelf inmiddels gewend tot ROFA in Den Haag. Lees er goede dingen over, de mevrouw aan de telefoon vroeg zelfs of ik de twee lenzen dezelfde dag weer mee terug wilde nemen, wauw. Kosten lijken ook nog eens mee te gaan vallen.
Vanmiddag vrij genomen, op naar Den Haag, wachttijd doorbrengen op het strand, helemaal goed. Ik laat jullie de ervaringen nog weten.

Plaats reactie