Libellen fotograferen

Niks te doen aankomend weekend? Kijk hier of er nog leuke fotografie evenementen in de buurt gehouden worden.
Plaats reactie
Harpoo

Libellen fotograferen

Bericht door Harpoo » di 17 apr 2018, 11:02

Vanaf 1 Mei 2017 gaan wij (Jo 70er en Harpoo 60er ) weer iedere woensdag om 9.30 uur fotograferen in en rond Roermond. Denk aan Boukoul, Asenray, Swalmen, Reuver, Heel, Beegden, Montfort of Herkenbosch. Ook Arcen, Ospel en Weert bezoeken we wel eens. We zijn allebei pensionado’s. We hebben elkaar leren kennen op Hartfalen en toevallig zijn we ook allebei Diabeet. De een doet 2 inj. p/d de ander 4 inj. p/d. Voor we vertrekken checken we de EHBO-koffer die ieder bij zich heeft. Zodat we safe op stap gaan. Heb je geen EHBO-koffer nodig ben je ook van harte welkom, want bij ons is het normaal gesproken ook maar ballast.

We rijden naar een geschikte plaats en slenteren dan 2 a 3 uur door de natuur. Proberen vooral libellen te fotograferen. Prachtige kleurrijke insecten.Vaak zijn het libellen en soms vlinders, maar het kan ook een bloem, boom, roodborstje of buizerd zijn die voor de lens komt. Zelfs ijsvogels zeggen wel eens goedendag.
Heb je geen vervoer stap bij ons in. Kosten zijn er niet aan verbonden tenzij je zelf kosten maakt.
Indien nodig haal ik je op bij het station.

Fotograferen doen we met een Digitale Spiegelreflex camera en we verwachten dat jij ook een DSRL of een vergelijkbare camera hebt. Een camera waarmee je de instellingen diafragma en sluitertijd kunt beheren. Ik probeer dit seizoen met de Lumix fz2000, omdat mijn Canon tas veel te zwaar werd.

Ben je een (goede) amateur (prof) dan kunnen we altijd iets van elkaar leren. Ben je een beginner dan helpen we je graag een goede foto te maken of om je camera beter te leren kennen. Fotograferen leer je door het te doen.
Twijfel niet en loop eens met ons mee. Wacht niet te lang de zomer is zo voorbij en als je eens met ons mee bent geweest hoop je dat het snel weer woensdag zal zijn.

noortje53

Re: Libellen fotograferen

Bericht door noortje53 » di 17 apr 2018, 13:08

Dit is toch fantastisch zo een aanbod.
Helaas kan ik niet, maar anders......
Wat een mooi initiatief.

Ben Doensen

Bericht door Ben Doensen » di 17 apr 2018, 15:52

Ik woon ook in Roermond. Hoe weet ik of er iets op een woensdag te doen is? En waar en hoe laat bij elkaar komen?

Harpoo

Bericht door Harpoo » di 17 apr 2018, 16:02

Stuur een PB naar mij en zet daarin je telefoonnummer ik neem dan contact op.
Als iemand geïnteresseerd is spreken we af waar en wanneer.
We vertrekken bij redelijk of goed weer om ongeveer 9.30 uur. Als het droog is gaan wij.

duynduyn
Contacteer:

Bericht door duynduyn » di 17 apr 2018, 16:52

Een heel mooi initiatief !!

gr
Jan

Thijs Maessen

Bericht door Thijs Maessen » di 17 apr 2018, 17:41

Wat een leuke oproep.
Ik heb weinig ervaring met fotograferen, maar zou er graag wat ervaring in opdoen. Ik woon in Helden, dus Roermond is goed te doen.

Ook ik ben een gepensioneerde 60+ er en ben in het bezit van een canon spiegelreflexcamera.
Dus als ik welkom ben wil ik graag een keer mee.

Thijs Maessen

Harpoo

Bericht door Harpoo » di 17 apr 2018, 23:25

Iedereen is welkom, maar je moet mij zeggen welke woensdag en stuur een PB dan kunnen we verder overleggen. Iets privacy op internet kan geen kwaad denk ik.

Plaats reactie