Shot list

Allerlei accessoires kun je hier bespreken, van tassen tot flitsontstekers.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
FredVN
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Shot list

Bericht door FredVN » zo 20 jan 2019, 05:01

In https://www.motor-forum.nl/threads/...5 ... t-28949465 heb ik één van de moodboards geplaatst, die ik hier in de omgeving wil gaan uitwerken. Zie MyModel - Portfolio van fotograaf FredVN uit Nha Trang, Vietnam, ander gebied voor (een aantal van) mijn andere moodboards.

Ik ben op zoek naar een goede app op de iPad voor het maken van een shot list. De apps, die je ziet, zijn meest voor film of heel uitgebreid met belichtingsdiagrammen etc.

De app Picoteka zou dit wel doen en heb ik ook gekocht. Maar een volgorde in de shots aanbrengen ging niet echt goed en aantekeningen bij een foto was evenmin goed mogelijk. Na een prettig email-contact met de Russische programmeur gaf deze uiteindelijk aan er verder geen tijd meer in te willen steken. Inmiddels is de app ook uit de Apple-store verwijderd.

Wat ik zoek is een app die het volgende kan:
- Meerdere niveaus, bv. Bruiloft en daarbinnen series voor Voorbereiding, Huwelijk en Receptie.
- Thumbnails op een gewenste volgorde zetten via sort of handmatig. Op deze manier kun je foto’s voor één specifieke locatie groeperen.
- Uitgebreide notities bij een foto, liefst als popup
- Foto’s merken als “gemaakt” zonder ze te verwijderen (er kan nog een onverwachte mogelijkheid opduiken voor een betere).
- Inzoomen op de gehele foto om die zo nodig aan het model te tonen.
Ik heb al een onnoemelijk aantal apps bekeken, maar nog niet echt iets gevonden. En de zoek- en selectiemogelijkheden binnen de iPad zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Omdat mogelijk geschikte programma’s onder een volstrekt nietszeggende naam kunnen zijn opgenomen (bv. Picoteka) de vraag:

Heeft iemand ervaring met of suggesties voor een dergelijk programma?

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable