presenteren van je foto's

Deel hier je tips voor het werken met Photoshop of stel vragen over hoe je bepaalde bewerkingen uit kunt voeren.
Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
mari
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

presenteren van je foto's

Bericht door mari » di 01 nov 2011, 10:38

hallo allemaal.

Vraagje. Wanneer ik voor een opdracht foto's heb gemaakt, verwerkte ik deze altijd via CS2 in Simpleviewer.
Dit omdat ik het een mooie vorm van presenteren vind.
Rustig en overzichtelijk.
Ik mail dan de link naar de klant, en deze kan dan rustig thuis de foto's bekijken, en de nummers aan mij doorgeven welke ik dan voor ze bestel.
Echter kan men uit deze presentatie ook zelf de foto's kopieeren (en dat is nu net niet de bedoeling).

Hoe presenteren jullie je foto's? En zijn ze dan beveiligd.
Oftewel, ben benieuwd naar wat voor methode's er nog meer zijn.

Ytos
Contacteer:

Re: presenteren van je foto's

Bericht door Ytos » di 01 nov 2011, 16:38

Heb je al eens aan Oypo gedacht. Daar kun je je foto's uploaden, in mappen sorteren en mappen desnoods beveiligen met een wachtwoord. Klanten kun je verwijzen naar die map met foto's en dan kunnen ze de foto's op de site bekijken. Er wordt automatisch een watermerk in geplaatst, waarbij je zelf kunt instellen wat erin staat. Wil men een foto van je bestellen, dan gaat dat heel makkelijk. Je kunt zelf instellen in welke formaten je de foto ter beschikking stelt, op welk papier (glans of mat of...) of op welk materiaal je dat doet (muismat, kussen, mok). Oypo is ook goed te integreren in je site. Je betaald uiteraard wel een fee, maar dat is het alleszins waard. Je moet het maar eens bekijken.
Ytos digitale fotografie :: Modelfotografie :: PartyPics :: Workshops

Like us @facebook!

mari
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door mari » di 01 nov 2011, 17:58

Hoi Ytos.
Bedankt voor je snelle reactie.
Daar heb ik inderdaad ook wel eens mee gewerkt, en dat is zeer handig.
Echter vind ik de presentatie naar mijn klant toe niet zo mooi.
Wat ik nu heb is een mooi zwart vlak, met daarin een grote foto en verder weinig eromheen wat afleid.
Als men uit de presentatie bij mij besteld, kijk ik de foto's nog even extra goed na, en voer soms nog wat kleine bewerkingen uit om te perfectioneren. By oypo moet je volgens mij de hele map op en top bewerkt hebben, omdat ze dan natuurlijk vanuit die map bestellen.
Maar het voornaamste vind ik de presentatie minder mooi.
Bedankt voor je tip. Mocht je nog een andere optie hebben, dan lees ik die graag.
Groetjes!

Ytos
Contacteer:

Bericht door Ytos » di 01 nov 2011, 21:16

Je kunt in batch ook zelf een watermerk aan je foto's toevoegen. Wellicht dat dat een oplossing is? Wel op de kopie uitvoeren ;)
Ytos digitale fotografie :: Modelfotografie :: PartyPics :: Workshops

Like us @facebook!

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » do 03 nov 2011, 01:28

Je kunt bij Oypo instellen dat als een foto wordt besteld boven een bepaalde maat (of een bepaald bedrag), je als fotograaf een mailtje krijgt zodat je het bestand nog kunt bewerken. Dat is prettig want die foto heb je dan al verkocht en dan loont het om hem nog beter te bewerken.

En als je de Oypo website (of het iFrame) niet mooi vindt, is het mogelijk de foto's via je eigen website aan te bieden zodat je ze kunt presenteren op een manier die jij mooier vindt. Dat staat uitgelegd op http://www.oypo.nl/content.asp?path=i4kjoifj (Optie 2). Dat is technisch wel ingewikkelder, maar dan heb je wel alle controle

fotoutrecht

Bericht door fotoutrecht » do 03 nov 2011, 16:45

zet een watermerk in de foto's of logo maak de foto's niet groter dan 100k maak een aparte map en doe dan dat via de simpleviewer,verstuur het via Wetransfer dan hou je alles zelf in de hand en sponser je niet een organisatie die geen reed voor je doet en over jouw rug geld verdiend.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » za 05 nov 2011, 23:00

Als jij graag alle administratie wil doen van nabestellingen, bijhouden wie er wel en niet betaald heeft, zelf bestellingen doen bij een vaklab (of print je ook zelf?), en dan de binnengekomen foto's zelf sorteert, en op de post doet (nog even los van alles opnieuw doen voor klanten waar de postbode de envelop dubbelgevouwen heeft), dan moet je dat vooral doen.
Oypo bespaart mij gewoon een hoop tijd en een enorme berg rotwerk. Zeker als je wat vaker foto's maakt op evenementen met *veel* potentiele klanten wens ik je veel succes en plezier in het werk waar je als fotograaf niet op zit te wachten ";-)

Ik geef eerlijk toe dat ik een goede band heb met de mensen achter Oypo (ik geef onder andere workshops voor ze), maar als het me geen geld zou *besparen* en tijd zou opleveren die ik nu kan besteden aan het maken van meer foto's om te verkopen zou ik het zelf niet gebruiken.

speedo6996

Bericht door speedo6996 » zo 17 mar 2019, 02:37

Hoi, ik ben ook een beetje aan het zoeken naar een online website waar ik mijn foto's aan de man kan brengen. Zo ben ik op het spoor gekomen van een engels talige website waarvan er een link staat op een Nederlands talige thuiswerk website. Je kunt er foto’s verkopen stock en krijgt naar mijn mening een behoorlijke euro mee verdienen. Dus voor de persoon die ook op zoek ik heb ik die link in deze reaktie toegevoegd.

reinoud
Contacteer:

Bericht door reinoud » zo 17 mar 2019, 10:41

Stockfoto's verkopen is (IMHO) een totaal andere tak van sport. En of je er geld aan verdient, daar verschillen de meningen over..
Jouw bericht komt meer over als spam

Plaats reactie